تازه ها
خانه »» اخبار جهان اسلام »» شیخ الازهر مصردر بیانیه ای تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس را اقدامی غیر قانونی اعلام کرد
شیخ الازهر مصردر بیانیه ای تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس را اقدامی غیر قانونی اعلام کرد

شیخ الازهر مصردر بیانیه ای تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس را اقدامی غیر قانونی اعلام کرد

شیخ الازهر مصر، دیدار با معاون ترامپ را بر سر موضوع قدس لغو کرد

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه امروز (شنبه) از قاهره گزارش داد: احمد طیب، مقام عالی دانشگاه علوم دینی الازهر مصر در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت اسراییل (رژیم صهیونیستی)، قرار ملاقات این ماه خود با معاون او را یکجانبه لغو کرد.

این گزارش به نقل از بیانیه ای که امروز از سوی الازهر منتشر شد، اعلام کرد: احمد طیب، در واکنش به این اقدام دولت آمریکا، تصمیم گرفت ملاقات با ‘مایک پنس’ معاون ترامپ را که قرار است طی روزهای آینده انجام گیرد، لغو کرد.

الطیب در این بیانیه تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس را اقدامی غیر قانونی و در عین حال ظلم به فلسطینیان دانست و از او خواست تا این تصمیم را لغو کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه (۱۵ آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دنیا آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم اسرائیل معرفی کرد و دستور داد سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.
یادآوری می شود کلیسای جامع قبطیان در قاهره نیز امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که توادروس دوم، رهبر قبطیان این کشور تصمیم گرفته است به رغم برنامه ریزی قبلی برای دیدار با پنس در اعتراض به اقدام آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، این دیدار را بطور یکجانبه لغو کند.
در بیانیه کلیسای قبطیان در مصر آمده است: از آنجایی که دولت آمریکا بطور یکجانبه تصمیم گرفت بدون در نظر گرفتن احساسات میلیون ها عرب چنین تصمیمی را بگیرد، لذا دلیلی هم وجود ندارد اعراب بخواهند برای این تصمیم اهمیتی قائل شوند.

یک نظر

  1. شیخ خیلی کار خوبی کردند
    ولی انتظار بیشتری هم میره که کلا کشور های اسلامی سفارت آمریکا رو ببندند.
    اگه همه این کار رو بکنند آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

رفتن به نوار ابزار