تازه ها
خانه »» اخبار جهان اسلام »» شیخ ماهر حمود مطرح کرد؛ سکوت عربستان به دلیل عدم انتساب مسلمانان میانمار به وهابیت
شیخ ماهر حمود مطرح کرد؛  سکوت عربستان به دلیل عدم انتساب مسلمانان میانمار به وهابیت

شیخ ماهر حمود مطرح کرد؛ سکوت عربستان به دلیل عدم انتساب مسلمانان میانمار به وهابیت

 

شیخ ماهر حمود مطرح کرد؛

سکوت عربستان به دلیل عدم انتساب مسلمانان میانمار به وهابیت

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نسبت به سکوت عربستان در قبال کشتار مسلمانان میانمار ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس در صیدای لبنان، جنایت علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد و گفت: آواره کردن و قتل و نسل کشی نژادی و دینی در غرب میانمار به ویژه منطقه آراکان یک واقعیتی است که هیچ کس نمی تواند آن را منکر شود اما کشورهای اسلامی و سایر کشورهای جهان را سکوتی مطلق فراگرفته است.

وی افزود: تظاهرات مردمی در پایتخت چچن تنها تحرک شایسته تقدیر درباره حوادث میانمار به شمار می آید که با حضور رییس جمهور برگزار شد و تأکید کرد که ای کاش سلاح هسته ای داشتم تا انتقام مظلومان این منطقه را می گرفتم.

این عالم اهل تسنن تصریح کرد: رییس جمهور چچن کسی است که تنها همایش جهان اسلام را با هدف تصحیح مفهوم وابستگی به اهل تسنن انجام داد و احتکار ظالمانه این مفهوم از سوی گروه های افراطی وهابی را شکست.

شیخ ماهر حمود با انتقاد شدید از سکوت کامل عربستان سعودی اظهار داشت: یکی از رسانه های سعودی تأکید کرد که مسلمانان میانمار خواستار جدایی هستند و نباید از آنان حمایت کرد. آیا عدم حمایت از مسلمانان میانمار به دلیل عدم وابستگی آنان به مذهب وهابیت است؟ آیا هنوز کسانی وجود دارند که به چنین اندیشه پستی متمسک باشند؟

وی با اشاره به انتشار عکس هایی فاجعه آمیز با عنوان میانمار ادامه داد: برخی از عکس های منتشر شده در رسانه های مختلف به میانمار نسبت داده می شوند اما مشخص شده که این جنایت ها در مناطق مختلف انجام گرفته است. دلیل انتساب این عکس های به میانمار معلوم نیست اما هیچ کس نمی تواند به این بهانه وجود جنایت علیه مسلمانان این منطقه را تکذیب کند.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت همچنین نسبت به تلاش برای برانگیختن احساسات مسلمانان در کشورهای جنوب شرقی آسیا هشدار داد و گفت: برخی می خواهند جنگ میان مسلمانان و بودایی ها را آغاز کنند تا این کشورها نیز همانند عراق و سوریه تخریب شوند. متاسفانه امت یک میلیارد و پانصد میلیونی اسلامی از بررسی واقعیت ها و ارائه راه حل ناتوان بوده و نمی تواند از مسلمانان مظلوم دفاع کند./۹۸۰/ب۹۰۱/د

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

رفتن به نوار ابزار