تازه ها
خانه »» اخبار جهان اسلام »» بیش از ۳۰ کشته در حمله به شفاخانه نظامیان در کابل
بیش از ۳۰ کشته در حمله به شفاخانه نظامیان در کابل
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-03-08 12:36:03Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

بیش از ۳۰ کشته در حمله به شفاخانه نظامیان در کابل

حمله تروریستی به بیمارستان نظامی شهر کابل تاکنون ۳۰ کشته و بیش از ۶۶ زخمی به همراه داشته است. گروه تروریستی داعش در افغانستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد در حمله به بیمارستانی نظامی در کابل پایتخت این کشور بیش از ۳۰ نفر کشته شدند.

در پی حمله تروریستی صبح روز چهارشنبه در بیمارستان نظامی شهر کابل تاکنون بیش از ۶۶ تن دیگر زخمی شده اند.

” اسماعیل کاوسی ” سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان گفت : تاکنون پیکرهای سه کشته و شصت وشش مجروح از محل درگیری به بیمارستانهای پایتخت منتقل شده اند.

سخنگوی گروه تروریستی طالبان در افغانستان مداخله این گروه را در حمله امروز به بیمارستان سردار محمد داود خان در کابل رد و اعلام کرد در این حمله مداخله ای نداشته است.

گروه تروریستی داعش در افغانستان مسئولیت حمله انتحاری کابل را برعهده گرفت.

بیمارستان نظامی شهر کابل که هدف حمله تروریستی قرار گرفته است روز چهارشنبه شاهد وقوع انفجار سومی بود که قدرتی بسیار مهیب داشت.

انفجار نخست در ساعت نه و پنج دقیقه صبح به وقت محلی در منطقه وزیر اکبر خان کابل روی داد.

چندین سازمان دولتی و سفارتخانه کشورهای خارجی در این منطقه کابل قرار دارد. به دنبال این انفجار اولیه، انفجار دیگری نیز روی داد.

سومین انفجار در ساعت ۱۰ و ۴۶ دقیقه و در شرایطی روی داد که یک فروند بالگرد نظامی در حال پرواز بر فراز این منطقه بود.

دست‌کم پنج عامل انتحاری در این حمله دست داشتند و هنوز گزارشی درباره تلفات این انفجارها دریافت نشده است.

مهاجمان مسلح صبح امروز در نخستین اقدام به بیمارستان نظامی ” سردار داود خان ” نزدیک سفارت آمریکا در کابل حمله کردند و با نیروهای امنیتی در داخل ساختمان بیمارستان درگیر شدند.

در این حادثه یک عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را در ورودی شمالی بیمارستان سردار داود خان منفجر کرد و سپس چند فرد مسلح وارد بیمارستان شده و در طبقه های سوم و چهارم این بیمارستان مستقر شدند. در پی درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی افغان آغاز شد.

هنوز از تلفات جانی و خسارت های احتمالی این انفجار و درگیری گزارشی منتشر نشده و فرد یا گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

مهاجمان مسلح در این تیراندازی از اسلحه «آر.پی.جی » هم استفاده کردند. هنوز هویت مهاجمان و تعداد کشته ها و زخمی های احتمالی این انفجار و تیراندازی ها که حوالی چهار راه شهید مسعود روی داد، اعلام نشده است.

مقامات امنیتی افغانستان هنوز در مورد این حادثه اظهار نظر نکرده اند.

نیروهای امنیتی افغان بیمارستان نظامی چهارصد تختخوابی سردار محمد داود خان ، جایی که پیشتر صدای انفجار از آن شنیده شده است، به محاصره خود در آورده اند.

بیمارستان سردار داود خان بیمارستانی نظامی وابسته به وزارت دفاع افغانستان است.

یکی از کارکنان بیمارستان به خبرگزاری رویترز گفت: تعدادی از مهاجمان مسلح ظاهرا هنوز در داخل ساختمان هستند.

یکی از مهاجمان را دیده که لباس سفید پزشکان به تن داشته و با اسلحه مشغول تیراندازی بوده است. به گفته وی، این فرد مهاجم دست کم یک بیمار و یکی از پرسنل بیمارستان را کشته است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد گروهی از مهاجمان مسلح وارد بیمارستان سردار داود خان شده اند ولی ما هنوز جزئیات بیشتری در این باره نداریم.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز بدون اشاره به جزییات بیشتر تنها اعلام کرد به این بیمارستان نظامی در مجاورت دو بیمارستان غیر نظامی دیگر در محله وزیر اکبر خان کابل که محل استقرار برخی از سفارتخانه های خارجی است ، حمله شده است.

به گزارش رویترز ، این حمله تنها یک هفته پس از آن صورت می گیرد که در حملاتی هماهنگ شده به پاسگاه پلیس و یک دفتر سرویس اطلاعاتی در کابل ، ده ها تن کشته و زخمی شدند.

طالبان مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفته بود ولی هنوز شخص یا گروهی مسئولیت حمله امروز را بر عهده نگرفته است.

یک پزشک افغان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت : در حال حاضر نه مهاجم مسلح در طبقه های سوم و چهارم بیمارستان مستقر و با استفاده از سلاح سبک و نارنجک با نیروهای امنیتی افغان درگیر شده اند.

با توجه به شدت گرفتن درگیریها احتمال افزایش تعداد کشته ها و مجروحان وجود دارد .تاکنون صدای سه انفجار مهیب از محل درگیری شنیده شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

رفتن به نوار ابزار