تازه ها
خانه »» اخبار جهان اسلام »» تلاش عربستان با حمایت از افراد وابسته به داعش در افغانستان برای ایجاد جنگ مذهبی
تلاش عربستان با حمایت از افراد وابسته به داعش در افغانستان برای ایجاد جنگ مذهبی

تلاش عربستان با حمایت از افراد وابسته به داعش در افغانستان برای ایجاد جنگ مذهبی

رهبر حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان اعلام کرد که کشورهای عربی بویژه عربستان از افراد وابسته به داعش در افغانستان حمایت مالی می‌کنند تا زمینه جنگ مذهبی در این کشور را فراهم کنند.

    سید اسحاق گیلانی رهبر حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان گفته است که کشورهای عربی از افراد وابسته به داعش در افغانستان به ویژه در ولایت زابل حمایت گسترده‌ مالی می‌کند.

وی تصریح کرد که افراد وابسته به داعش در شهرستان‌های «دای‌چوپان» و «ارغنداب» ولایت زابل به حدی تامین مالی گسترده می‌شوند که برخی از مخالفان دولت افغانستان نیز برای استفاده از امکانات مالی این گروه با آنها همکاری می‌کنند.

گیلانی اظهارداشت که پولهای هنگفتی در انتقال خانواده‌های افراد وابسته به داعش به افغانستان که از کشورهای آسیای میانه هستند هزینه می‌شود.

رهبر حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان گفت که چین و روسیه حق دارند تا نسبت به حضور داعش در افغانستان نگران شوند و نشست‌هایی برای چاره جویی برگزار کنند.

وی اظهار داشت: عربستان پول‌های هنگفتی را در اختیار داعش قرار داده است تا جنگ مذهبی را در افغانستان راه اندازی کند.

گیلانی تکید کرد که گروه داعش به علاوه زابل در ۹ ولایت شمالی افغانستان در حال سربازگیری است و خود را برای راه اندازی جنگ در بهار آتی آماده می‌سازد.

با این وجود در این اواخر کشورهای عربی فعالیت‌های خود در افغانستان را گسترش داده است و با فعالیت مذهبی از طریق مدارس در پی ایجاد پایگاه فکری برای گروه‌های تکفیری در افغانستان هست.

به نظر می‌رسد که کشورهای عربی پس از فتنه انگیزی در نقاط مختلف جهان، این بار افغانستان را هدف قرار داده‌اند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

رفتن به نوار ابزار