تازه ها
خانه »» اخبار جهان اسلام »» حکومت متکبر
حکومت متکبر

حکومت متکبر

الحجاز در سرمقاله شماره ۱۵۳خود به غرور آل سعود پرداخته و آنرا موجب نابودی نظام سعودی معرفی می کند.عنوان این مقاله چنین است: جنونی ویرانگر حاکمان و تصمیم گیران پادشاهی آل سعود را به سوی نابودی می کشاند

حملات هوایی که آل سعود بر ضد یمن انجام می دهد خارج از قواعد جنگی است و در حد رفتار وقیحانه کسی است که دچار هیستری شده و کنترل اعصابش را به خاطر ناتوانی در پیروزی بر دشمنش از دست داده است.

ویران کردن، کشتار و خونریزی که نتیجه حملات کور هوایی در شهر های مختلف یمن است نشان دهنده دید واضح به جنگ نیست بلکه نشانه میل شدید به انتقام از مردم یمن است.

همه این امور به یک علت بر می گردد. نظام سعودی زمانی که وارد جنگ با یمن شد چنین تصمیم داشت که در طول چند هفته صنعا را تصرف کند؛ درحالیکه نه تنها نتوانسته است حتی یک قدم در خاک یمن پیشروی کند، بلکه برخی از مناطق مرزی خود را نیز از دست داده است.

واقعیت این است که بیماری کبر و غرور نظام آل سعود را به سمت نابودی می کشاند. آل سعود به خاطر همین بیماری نمی خواهد به شکست خود در جنگ یمن اعتراف کند و ترجیح میدهد به احساس دروغین برتری دلخوش باشد. به همین خاطر با هر گونه حل سیاسی نیز مخالفت می کند.

درحالیکه فرماندهان جنگی با هدف نابودی انصار الله وارد معرکه شدند کنون انصار الله محکم بر جای خود نشسته و مانع پیشروی آل سعود شده و خسارات قابل توجهی نیز به آنها وارد کرده اند. بخاطر داریم که در جنگ ۲۰۰۹ نظام سعودی به کمک علی عبدالله صالح در جنگ با حوثیون وارد شد و انصار الله توانست در هر دوجبهه پیروز شود. در همان زمان یکی از اسناد سری دولت آمریکا نشان می دهد که سفیر آمریکا در ریاض این حمله را بدون برنامه و بی نتیجه دانسته و از خشم ملک عبد الله بر خالد بن سلطان و تصمیم بر عزل آن خبر می دهد. هر چند خالد بن سلطان پس از یک توافق پایان تهاجم را اعلام کرد اما دلیل آنرا رسیدن به اهداف یعنی بیرون کردن حوثی ها عنوان کرد. نامه سفیر آمریکا حکایت از خشم ملک عبدالله بر خالد بن سلطان و تلاش برای کنار گذاشتن او دارد. عبدالله از سه چیز خشمگین بود. ۱- چرا بیرون راندن یک عده ضعیف(حوثیها) این مدت طول کشیده است؟ ۲- چرا این همه تلفات به ارتش سعودی وارد شده است؟ ۳- در مقابل هزینه های بالای ارتش سعودی در طول سالهای گذشته چرا این ارتش توانایی زیادی از خود نشان نداد؟ آنچه عبدالله نمی دانست این بود که حوثیها با زور بیرون نرفته بودند بلکه پس از توافق عقب نشینی کرده بودند.اما غرور سعودی موجب شد بعد از توافق نیز خالد بن سلطان به حملات خود ادامه دهد. و اکنون تجربه آن جنگ در یمن تکرار می شود. و غرور سعودی است که آل سعود را به ادامه حملات وادار می کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

رفتن به نوار ابزار