تازه ها
خانه »» اخبار جهان اسلام »» جنایات آل سعود برای حفظ حکومت
جنایات آل سعود برای حفظ حکومت

جنایات آل سعود برای حفظ حکومت

روزنامه ایندیپندنت در ماه مارس گزارشی از مجازات اعدام در عربستان منتشر کرد که نشان می‌داد عربستان سعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۶ نفر را اعدام کرده است. این عدد اجرای احکام اعدام نسبت به سال قبل میلادی و با شروع حکومت ملک سلمان دوبرابر شده است. این گزارش می افزاید که عربستان به خاطر اجرای احکام اعدام مورد انتقاد گروههای حقوق بشری قرارگرفته است؛ چرا که عربستان کشوریی است که بیشترین تعداد اعدام را دارد. بدنبال انتشار یک مستند از شبکه آی تی وی انگلستان که اعدام ها علنی در عربستان و نمایش پیکرهای بی سر در خیابان ها را نشان می داد حکومت عربستان با انتقادات زیادی مواجه شد. تا جایی که با مطالعه روزنامه های غربی در می یابیم که در ابتدای سال جدید میلادی انتقاد از سیاستهای داخلی و خارجی عربستان در زمینه حقوق بشر و براه انداختن جنگ های ضد انسانی بسیار افزایش یافته است.

همزمان شدن این تعداد زیاد مجازات اعدام، بازداشت های بی دلیل و گسترش فضای امنیتی با اجرای سیاست های اقتصادی که موجب فشار بر مردم می شود این شائبه را بوجود آورده است که عربستان قصد دارد با ایجاد فضای رعب و وحشت مانع از هر گونه اعتراض شود.

برای شناخت چهره عربستان در فضای سیاسی و مطبوعاتی غرب کافی است واکنش آنها به حوادث تروریستی در اروپا را ببینیم که عربستان را عامل اصلی رواج اندیشه تروریسم معرفی می کنند. روزی نیست که سازمانهای حقوقی یا بنگاههای خبری درباره عربستان سخنی نگویند. هر چند همچنان پولهای سعودی به روزنامه ها و احزاب و دانشگاهها و مراکز پژوهشی پرداخت می شود اما دریافت کنندگان این پولها بیش از این نمی توانند دربرابر جنایات آل سعود سکوت کنند.

آل سعود به خاطر ترس از نابودی اجازه هر جنایتی همچون بازداشت بی گناهان، پرونده سازی، محکمه های صوری و حکم به اعدام و اجرای آن یا براه انداختن جنگ بر ضد همسایگان و ارتکاب جنایات جنگی را به خود می دهند.

میل به خونریزی و کشتار در آل سعود باعث شده است برخی از نویسندگان در غرب خواستار مهار آتش سادیسم و دیگر آزاری وحشیانه سعودی شوند که برای حفظ حکومت رو به سقوط خود به هر جنایتی دست می زند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

رفتن به نوار ابزار