تازه ها
خانه »» اخبار جهان اسلام »» بزرگ‌ترین جنایت رژیم سعودی از زمان حمله به یمن
بزرگ‌ترین جنایت رژیم سعودی از زمان حمله به یمن

بزرگ‌ترین جنایت رژیم سعودی از زمان حمله به یمن

جنگنده‌های رژیم سعودی با حمله به بازار “الخمیس” در شهر مستباء استان حجه یمن جنایتی هولناک و بی‌سابقه را رقم زدند و ۱۲۰ شهروند یمنی را به شهادت رساندند. در این حمله مرگبار ۴۱ نیز زخمی شدند که اکثر شهدا و مجروحان کودکان و زنان هستند.

این حمله وحشتناک روز سه شنبه روی داده و در تصاویری که امروز از محل وقوع این حمله منتشر شده اجساد قربانیان در سراسر بازار الخمیس بر زمین پخش شده است. این افراد بر اثر حمله هواپیماهای عربستان سعودی به یک بازار سنتی و رستوران شلوغی که محل رفت و آمد بیشتر اهالی شهرهای مرزی برای تأمین مواد غذایی مورد نیازشان است، قربانی شده‌اند.

به دنبال وقوع این جنایت، وزارت بهداشت یمن با صدور دستور فوری، از تمام کادر پزشکی و تیم‌های امداد خواست برای نجات جان زخمی‌ها و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی و همچنین خارج کردن قربانیان از زیر آوار، خود را به شهرهای عبس و مستباء برسانند.

کشتار در بازار الخمیس شهر مستباء، بزرگترین جنایت رژیم آل سعود از زمان حمله به یمن تاکنون می‌باشد که به زشت‌ترین شیوه، اصرار رژیم آل سعود برای ریختن مردم بی‌گناه یمن در میان سکوت جامعه جهانی را نشان می‌دهد.

اداره کل بهداشت و درمان استان حجه، از وزارت بهداشت یمن خواسته است فوری برای ارسال کلیه نیروهای پزشکی و تیم‌های امداد برای خارج کردن زخمی‌ها از زیر آوار و اعزام آن‌ها به بیمارستان‌ها اقدام نمایند.

یک منبع پزشکی یمنی تأکید کرد: ده‌ها زخمی از جمله چند زن به بیمارستان شهرعبس واقع در استان حجه منتقل شده‌اند که حال شماری از آن‌ها وخیم است. همچنین دو زخمی نیز در زمان رسیدن به بیمارستان جانشان را از دست داده‌اند.

یک منبع محلی تأکید کرد: بیشتر شهدا و قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و تصاویر اولیه منتشر شده از این جنایت نشان دهنده آن است اجساد کودکان، همچنان زیر آوار است.

بازار حجه پادگان نظامی بود!

سخنگوی ائتلاف عربستان در توجیه بزرگترین کشتار مردم یمن در حمله هوایی جنگنده‌های این ائتلاف به بازار استان حجه مدعی شد، این منطقه پادگان نظامی بوده است.

«احمد العسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان، جنبش انصارالله را به تجمع در اماکن عمومی و محل حضور غیرنظامیان و استفاده از آنان به عنوان سپر انسانی متهم کرد.

وی گفت: آنچه را که حوثی‌ها ادعا می‌کنند حمله هوایی به غیرنظامیان در استان حجه در روز سه شنبه گذشته است، در واقع هدف قرار دادن یک مقر این شبه نظامیان بود.

سخنگوی ائتلاف سعودی افزود: حوثی‌ها به غیرنظامیان و دست فروشان اجازه داده بودند به این منطقه وارد شوند، در حالی که این منطقه نظامی و ورود غیرنظامیان به آن ممنوع بود. اطلاعات ما نشان می‌دهد بیشتر کشته شدگان در این حمله از نظامیان بودند.

رژیم سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان وکودکان شهید و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و ۸۰ درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

رفتن به نوار ابزار