تازه ها
خانه »» اخبار جهان اسلام »» تفرقه در اهل سنت شگرد جدید وهابیت
تفرقه در اهل سنت شگرد جدید وهابیت

تفرقه در اهل سنت شگرد جدید وهابیت

تفرقه در اهل سنت شگرد جدید وهابیت
اعضای این فرقه معتقدند که چرا ماباید از کتب شافعی یا حنبلی و…. استفاده کنیم در حالی که خودمان دارای قدرت درک و فهم هستیم!
ایجاد تفرقه در صفوف مسلمین از مهم‌ترین اهدافی بود که فرقه وهابیت از بدو تاسیس با توجه به اهدافی که استعمار پیر برای آن معماری کرده بود در دستور کار خود قرار داده بود.

به گزارش المذهب، عوامل وابسته به این فرقه در یکی از شهرستان‌های استان کردستان با تحریک عده‌ای از علمای اهل سنت نامبردگان را تشویق به منشعب شدن از چهار مذهب رسمی اهل سنت نموده‌اند.

بنا بر این گزارش این فرقه تازه متولد شده به اصول و مبانی اعتقادی اهل سنت اعتقادی ندارد و تنها عقل و فهم خود را در تشخیص خوب و بد ملاک می‌دانند.

به گزارش منابع آگاه عربستانی فاش کردند که “عبدالله بن عبدالعزیز”، پادشاه عربستان سعودی چندی پیش فتوای محرمانه صادر کرده که به موجب آن ائمه مساجد تمام این کشور از سخن گفتن علیه آمریکا یا تحریم کالاهای آمریکایی در خطبه‌های نماز خود منع شده‌اند.

انتشار این خبر با واکنش‌های تند و انتقادهای بسیاری از سوی مردم این کشور و به ویژه روحانیون آن مواجه شده و بسیاری از روحانیون عربستانی صدور این فرمان توسط عبد الله را ایستادن آشکار و حمایت علنی عربستان سعودی از دشمنان جهان اسلام یعنی آمریکا و اسرائیل اعلام کرده‌اند.

این روحانیون با تاکید بر اینکه این فرمان پادشاه سعودی در حالی صادر می‌شود که آمریکا و اسرائیل بیش از هر زمام دیگری بر ضربه زدن به مسلمانان و ایجاد تفرقه و دو دستگی میان آنها همت گماشته‌اند، این اقدام عبد الله را به شدت زیر سوال برده‌اند.

آنان می‌گویند: این فرمان پادشاه سعودی در زمانی صادر شده که در عرصه داخلی نیز شاهد پخش شدن اعلامیه‌ها و نشریه‌هایی بر علیه شیعیان عربستان در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه هستیم.

روحانیون عربستان تاکید می‌کنند: آیا چنین اقداماتی به معنای تلاش خاندان حاکم بر عربستان در دو عرصه داخلی و خارجی برای ایجاد تفرقه و فتنه‌انگیزی میان مسلمانان و به ویژه شیعیان و اهل سنت به شمار نمی‌آید.

آنها با اشاره به اینکه این اقدامات تنها آب به آسیاب دشمن خواهد ریخت، تاکید کردند: هم اکنون دولتمردان سعودی بیش از آنکه نگران وضعیت شهروندان خود باشند و به اوضاع اسفبار اقتصادی حاکم بر کشور رسیدگی کنند، نگران امریکا و اقتصاد در حال فروپاشی آن هستند و این سیاست آل‌سعود جای سوال بسیار دارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

رفتن به نوار ابزار