تازه ها
خانه »» اخبار جهان اسلام »» حماس: منع اذان در قدس، عبور از خطوط قرمز است
حماس: منع اذان در قدس، عبور از خطوط قرمز است

حماس: منع اذان در قدس، عبور از خطوط قرمز است

    جنبش حماس درباره پیامدهای قانون جلوگیری رژیم صهیونیستی از پخش اذان در فلسطین اشغالی هشدار داد.

   به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشیر المصری از رهبران “حماس” و عضو پارلمان فلسطین، تلاش رژیم صهیونیستی در جلوگیری از پخش اذان، را عبور از کل  خطوط قرمز دانست و تاکید کرد: مردم فلسطین در برابر چنین تصمیمات نژادپرستانه ای دست بسته نخواهد نشست.
المصری، تصمیم کنیست رژیم صهوینیستی برای تصویب قانون ممانعت از پخش اذان را بسیار خطرناک دانست و گفت: اشغالگران باید پیامدهای آن را بپذیرند.

وی این تصمیم را برگرفته از سیاست قلدرمآبانه اشغالگران خواند و خاطرنشان کرد: این طرح به معنای نادیده گرفتن مقدسات اسلامی، قوانین و منشورهای بین المللی است که همه را مکلف به حمایت از مقدسات و حقوق دینی و تاریخی ملت ها می کنند.

این عضو پارلمان فلسطین با تاکید بر ضرورت وحدت میان مردم فلسطین و بیداری نسبت به برافروخته شدن انتفاضه قدس، از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست که به مسئولیت خود در پاسداری از هویت تاریخی و مقدسات مسلمانان برای ایستادگی در مقابل سیاست اشغالگران در قدس اشغالی عمل کنند.

از سویی، المصری در پاسخ به انتشار اخبار آزمایش های موشکی پی در پی رژیم صهیونیستی در رسانه های عبری زبان، تاکید کرد: مقاومت اسلامی از قابلیت ها و توانمندیهای موشکی خود مطمئن بوده و همواره برای نبرد با دشمن صهیونیستی آماده است.

این عضور برجسته حماس تصریح کرد: “نبرد میان مقاومت و دشمن ادامه دارد چه در رویارویی مستقیم چه در نبرد جنگ افزاری، و گردان های مقاومت قهرمانانه و با افتخار آن را انجام می دهند.
پیشتر، کمیته وزارتی کابینه رژیم صهیونیستی دو قانون نژادپرستانه را به تصویب رساند که یکی از این قانون‌ها مربوط به جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس و دیگری مربوط به مصادره اراضی فلسطینیان در کرانه باختری است.
به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اجازه پخش اذان از مساجد قدس را نخواهد داد؛ با این ادعا که صدای اذان موجب آزار شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود. همچنین به موجب قانون مذکور، پلیس رژیم صهیونیستی می‌تواند موذنین را بازخواست کرده و مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد و حتی احکام و جریمه‌های مالی را نیز بر آنها اعمال کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه با پیش‌نویس این قانون نژادپرستانه موافقت کرده بود.

قانون مذکور با واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده‌ای همراه بود و جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ نیز تأکید کرده بود که هرگز اجازه اجرای چنین قانون نژادپرستانه‌ای را نخواهد داد.
پس از اعتراض نمایندگان لیست مشترک عربی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رای گیری درباره پیش‌نویس قانون ممنوعیت پخش اذان از طریق بلندگوها در قدس اشغالی و سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ به تعویق افتاد.

%db%8c%d8%a8%d9%84

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

رفتن به نوار ابزار